Mesečni arhivi: maj 2013

Naraven boj proti celulitu

Slaba prekrvavitev povzroči zastoj tekočin v tkivih, ta pa vodi k problemom, ki se prikažejo kot nadloga pri ženskah na nadlahti, trebuhu, zadnjici, stegnu in bokih. Rečemo ji celulit. Verjetnost od tega ali dobimo celulit je odvisna od dednih dejavnikov, staranja, hormonov in prekomerne telesne teže. Na trgu za boj proti celulitu najdemo kemične zvarke, ki pa lahko naši koži bolj škodijo kot pa ji pomagajo. Zato si poglejmo, kako lahko na naraven način zmanjšamo ali celo odstranimo probleme celulita.

Začnemo lahko tako, da vsako jutro spijemo kozarec vode v katero pred tem stisnemo limono. Dan bomo tako začeli s svežim napitkom, hkrati pa bomo pomagali sprati in očistiti naše telo on znotraj. Preden se stuširamo se nežno na suho ščetkajmo z grobo rokavico ali s ščetko iz naravne dlake, pri tem pa se osredotočimo na naše noge, stegna in zadnjico. S tem odstranjujemo odmrle kožne celice, ki zapirajo pore, izboljšujemo teksturo kože, obnavljanje celic in spodbujamo krvni obtok ter limfni sistem. Vedno ščetkamo proti naši glavi. Začnemo pri stopalih, nato pa po nogah mimo kolen, stegen zadnjice na naše dlani roke in trebuh. Okrepčili smo se že, oščetkali tudi, sedaj je na vrsti tuš. Ker iščemo naravni način za odstranjevanje celulita, za tuširanje uporabimo gel brez kemilakij. Ko končamo se potrudimo še za hiter mrzel tuš. Mrzla voda skrči naše žile in izboljša prekrvavitev.

V boju proti celulitu so nepogrešljiva tudi naravna olja. Lahko jih dobite v trgovini, lekarni ali pa si jih pripravite doma. Rezultati doma pripravljenega olja verjetno ne bodo najhitrejši, vendar bo za vas ta način cenejši in seveda bol zdrav. Poskusite lahko z rožmarinovim oljem, z ohlajeno tekočino brezovih listov, ki jih pred tem namakajte v vreli vodi, bršljanovim oljem, s kokosovim oljem ali orehovim oljem.

Kot zadnji nasvet proti celulitu priporočamo gibanje. Z vsakodnevno hojo, tekom ali plesom ne boste pomagali le vaši lepi koži na nogah, temveč tudi vašemu telesnemu ter duševnemu zdravju, izgubili pa boste tudi odvečne kilograme.

Kako shujšati brez lakote?

Prava dieta za hujšanje

Obstaja malo morje diet in ko se spravimo iskati “tisto” pravo, ki bo tokrat res pomagala imamo pogosto probleme. Težko je oceniti katera dieta na internetu je prava, pri kateri smo lahko najbolj uspešni, katera je zdrava in katera ima samo prenapihnjene podatke za izgubo koliogramov.
Čeprav si želite čim prej rezultate ne nasedite dietam, ki obljubljajo, da lahko v parih dneh izgubite več kilogramov. Takšni rezultati so težko dosegljivi in če so že dosegljivi niso normalni, vsekakor pa ne zdravi.
Izberite si takšno dieto, ki ustreza vašemu življenskemu stilu. Če naletite na dieto, kjer je potrebno vsake dve uri kuhati vi pa preživite 8 ur v služvi potem takšna dieta ni za vas. Težko je prilagoditi življenje dieti. Tako vam bo takšna dieta samo odvrnila od hujšanja.

Veliko belega mesa in zelenjave

Diete kjer niste nikoli lačni je osnovana na belemu mesu in zelenjavi. Princip je, da nismo nikoli lačni in vedno siti. Tako telo ni nikoli “prestrašeno”, da bo lačno in začne ker nima preveč ogljikovih hidratov le-te razgrajati iz naše odvečne maščobe.

Dieta je precej preprosta in osnovana na enostavni hrani. Vsekakor se je treba odpovedati pohani prehrani in preveč toplotno obdelanemu olju, ki pa je škodljiv. Odpovedati se je potrebno beli moki. Kruh nadomestimo s polnozrnatim kruhom ali pa Pumbperniklom – kruhom iz semen.

Zajtrk

Za Zajtrk se priporoča kakšne kosmiče z mlekom. Kosmiči naj bi bili polnozrnati, mleko pa brez maščob. Dober nadomestek so jajca, ki so odličen vir beljakovin. Spet ne pretiravajte z oljem.

Malica

Malico se ima dva krat dnevno. Dopoldne in med kosilom in večerjo. Priporoča se, da se poje kos sadja (jabolko, banano itd), vsekakor sezonsko sadjo in poleg tega še pest oreščkov. Naj bodo to indijski oreščki, vrezilski ali pa mandeljni. Vsi so odličen vir potrebne maščobe.

Beri naprej

Nega Obraza: Tipi Kože

Poznamo normalen, masten, suh ter mešan tip kože.
oci-koza Kateri tip kože imamo najhitreje ugotovimo tako, da po temeljitem čiščenju kože na obraz nekaj ur ne nanašamo ničesar. Potem na čelo, nos in lica pritisnemo papirnat robček. Mastna koža pusti na vseh delih papirja mastne sledove. Suha koža obratno ne pušča mastnih sledov. Mešana koža pušča mastne sledove predvsem na čelu, nosu in bradi, v manjši meri na licih.

Normalna koža

nos-koza Normalen tip kože se odraža v elastični, gladki in fini koži na obrazu, mastni so predeli čela, nosu in brade. Ten je rožnat. Pore žlez lojnic in znojnic so nevidne, izločanje loja in znoja je uravnovešeno, prekrvavitev kože je dobra. Normalen tip kože je najmanj problematičen, nega je najenostavnejša. Z nego normalne kože je priporočljivo pričeti po puberteti, ko se normalen tip kože prevesi v suh tip kože. V najstniških letih je priporočljiva uporaba osnovne podlage pred kremo ter vlažilne kreme, v zrelejših letih pa uporaba specialnih podlag pred nanosom krem za nego vratu in dekolteja, krem za okrog oči, ter krem z vsebnostjo kolagena in hialurona. Ob nepravilni negi se po 25.letu starosti začnejo pojavljati gube.

Mastna koža

V puberteti se skupaj s hormonskimi spremembami pojavi masten tip kože. Je debela, rahlo otekla in neprozorna. Čelo, nos in brada se svetijo, koža je nečista. Izvodila žlez lojnic so vidna, pojavljajo se ogrci in akne. Masten tip kože se v prihodnosti ob pravilni negi prelevi v normalen tip kože, z nego je priporočljivo začeti že v puberteti. Najučinkovitejše pri negi mastne kože v puberteti je odstranjevanje odvečne maščobe z čistilnim mlekom ter tonikom. Večje pore mastne kože zahtevajo, da kreme in podlage vsebujejo substance za zmanjševanje por. Pomembno je tudi vlaženje kože. V zrelejših obdobjih so koristne kreme za okrog oči, kreme za nego vratu in dekolteja ter serumi.

Suha Koža

Najmanj problematičen tip kože v mladosti je suh tip kože. Značilen je za osebe, ki živijo v mestih. Z izgubljanjem vlage se pri suhem tipu kože začenjajo pojavljati gubice, običajno po 25.letu. Suhi tip kože je brez leska, rahlo hrapava v predelu oči dovzetna za kožne gube. Suho kožo je priporočljivo začeti negovati zgodaj z blagimi in dobro topnimi kremami ali mleki, ki s kože odstranjujejo nečistoče oz ličila, ohranjajo pa maščobo.

Mešan tip kože

Mešan tip kože je poleg suhe kože najpogostejši. Zanj je značilno, da imamo na obrazu dva tipa kože : predel čela nosa in brade poln žlez znojnic, ki izločajo mnogo loja, se sveti, predel okrog oči in lic pa je suh. Nepravilna nega povzroča mašenje žlez lojnic, kar ima za posledico ogrce in akne. Mešan tip kože čistimo z tonikom ali mlekom za mešano ali mastno kožo. Podlage in kreme naj bodo vlažilne.

Kaj je hujšanje in kaj dieta?

V zadnjih desetletjih se vedno pogosteje, danes pa praktično že na dnevni ravni srečujemo s pojmom dieta in pojmom hujšanje, a v bistvu večina izmed nas sploh ne pozna pravega pomena te besede. Naj omenimo, da beseda dieta izhaja iz grške besede »diaita«, ki pomeni način življenja. Dieta torej poleg koncepta zdrave prehrane zajema tudi koristne napotke za prav tako zdrav način življenja. Ne gre le torej za obdobje stradanja z neokusnimi živili, kot marsikdo pojmuje hujšanje, ko zmotno pomislijo ob besedi dieta, ampak predvsem za zdrav način prehranjevanja, ki pozitivno učinkuje tudi na zmanjšanje telesne teže in odpravo odvečne maščobe, vse skupaj v smislu zdravega življenjskega stila, ko se posameznik že odloči za hujšanje.

In kaj po drugi strani razumemo pod besedo hujšanje? Hujšanje v svoji osnovi pomeni postati suh, gledano malce bolj strokovno, pa nam hujšanje omogoči zmanjševati prekomerno telesno težo in odpravljati odvečno maščobo. Skratka, ustrezna sta oba izraza, dieta in hujšanje, saj z njima pojmujemo enako stvar – izgubo oziroma zmanjšanje prekomerne telesne teže in odpravo odvečne maščobe.

A potrebno si je zapomniti še eno, a v bistvu zelo pomembno stvar, namreč da za hujšanje hrana ni težava, ampak pravzaprav rešitev, saj prehrana predstavlja vsaj 70 odstotkov uspeha pri izgubi odvečnih kilogramov in odpravi maščobe in je hkrati temelj zdravega telesa. In čeprav za naše hujšanje pomen prehrane prevladuje, pa bomo najboljše rezultate dosegali v kombinaciji z ustrezno vadbo oziroma rekreacijo.

Če se že odločimo za hujšanje oziroma dieto, pa je potrebno upoštevati tudi še en izredno pomemben faktor, to je glikemični indeks. Glikemični indeks je razmerje med površino pod krivuljo povečanja krvnega sladkorja po zaužitju testnega obroka in površino krivulje porasta koncentracije krvnega sladkorja po zaužiti glukozi ali standardnem živilu, merjeno pri isti osebi in izraženo v odstotkih (kako močno kakšno živilo spodbuja trebušno slinavko k izločanju inzulina). Izraža hitrost prebave in absorpcije živil, ki so bogata z ogljikovimi hidrati. Hrana z nizki GI je pod 65, nad 100 pa je hrana z visokim GI. Hrana z nizko vrednostjo GI izboljša kontrolo koncentracije sladkorja v krvi in povečanih maščob ter preprečuje pretirano izločanje inzulina. Zaradi preprečevanja izločanja inzulina ta prehrana dolgoročno vpliva na izboljšanje metabolizma, poleg zmanjšanje teže in apetita.

Da bi tako naše hujšanje bilo uspešno in zdravo, naj bo naša dieta sestavljena predvsem iz hrane z nizkim GI, kot je na primer kruh z otrobi, riž, grah, nesladkana žita, ovseni kosmiči, rdeč fižol, svež sadni sok brez sladkorja, mlečni izdelki, leča, soja, zelena zelenjava, izogibajmo pa se hrane z visokim GI, kot je glukoza, beli kruh, piškoti, suho sadje, med, marmelade in koruzni kosmiči, saj bodo naše hujšanje bolj kot ne zavirali.

In za konec še ena res dobra novička. Ko smo se že odločili za hujšanje, je štetje kalorij pravzaprav največkrat zgrešen način ustreznega prehranjevanja. Seveda mora biti vnos kalorij omejen, a bistvo je v pravilnem razmerju med ogljikovimi hidrati, beljakovinami in maščobami. Tudi s psihološkega vidika je preštevanje vsake kalorije mučno in stresno, ravno stres pa je velik sovražnik za hujšanje.