Hujšanje z jutranjo aerobno vajo

Deli s prijatelji

    Učinki jutranje aerobne vadbe na tešče na izgubo telesne maščobe oziroma za hujšanje so znani že desetletja. Prvi, ki so jih začeli izkoriščati, so bili bodibilderji, vendar ne za hujšanje, v zadnjem času pa na tovrstno vadbo prisega tudi vse več rekreativcev, ki so jim jutranji teki in poganjanje pedal na sobnih kolesih postali del življenja.

    Čeprav aerobna vadba na tešče morda ni najboljša strategija za resnega bodibilderja, ki mu je cilj, poleg izgube maščobe, tudi preprečitev razgradnje in posledično ohranitev maksimalne količine mišične mase, pa je nekaj neizpodbitno:

    • jutranja vadba je za hujšanje učinkovitejša kot vadba v popoldanskem času
    • jutranja aerobna vadba nudi zaščito proti kopičenju telesne maščobe

    Jutranja aerobna vadba na tešče torej nudi zaščito proti kopičenju telesne maščobe in je pomemben faktor za hujšanje, s tem pa ima tudi pomemben vpliv na zdravje posameznika (in družbe, če smo natančni). Ta zaščita je posledica sprememb presnove maščob, saj namesto, da se maščobne kisline shranjujejo v maščobnih celicah, jih telo uporablja kot energetsko gorivo za delovanje. Ti učinki so lahko prisotni še 12 ur po vadbi, v veliki meri pa so odvisni od intenzivnosti vadbe, večja ko je intenzivnost, večja je kasnejša poraba maščobnih kislin za energijo in tako je tudi hujšanje učinkovitejše.

    Morda ste kje zasledili, da je za hujšanje najprimernejša nizko-intenzivna, dolgotrajna vadba. To je globoko zakoreninjena neumnost, ki preplavlja internet in popularne revije. Razlog za njeno vseprisotnost je ravno njena vseprisotnost. Začaran krog.

    Kakšna je torej povezava med intenzivnostjo vadbe za hujšanje?

    Res je, da med nizko-intenzivno vadbo večji del energije za hujšanje prispevajo maščobe, med visoko-intenzivno pa ogljikovi hidrati, vendar pa tu govorimo o deležih in ne o absolutni porabi. Skupna absolutna poraba energije je med visoko-intenzivno vadbo namreč višja in s tem tudi absolutna količina porabljenih maščob. Seveda mora biti za želeni učinek za hujšanje tudi visoko-intenzivna vadba dovolj dolga. In še enkrat, dodatni pozitivni učinek tovrstne vadbe, kot smo ga že omenili, je tudi povečana poraba maščob PO vadbi.

    Kako deluje hujšanje z jutranjo aerobno vajo?

    Glikogen je kompleksen ogljikov hidrat sestavljen iz molekul glukoze, ki se mu drugače reče tudi živalski sladkor. Vzrok za nenavadno ime leži v tem, da se ta ogljikov hidrat shranjuje v mišičnem in jetrnem tkivu živali in ljudi. Glikogen je lahko dostopno energetsko gorivo za delovanje telesa. Še več, telo za svoje delovanje najraje uporablja prav glikogen. Če so glikogenske zaloge v telesu prazne oziroma niso polne, pomeni, da bodo mišice namesto tega goriva za delovanje porabljale višji delež prostih maščobnih kislin. In prav v takem stanju je telo zjutraj. Če večerjate ob osmih zvečer in vstajate ob sedmih zjutraj, je telo 11 ur brez hrane. V tem času se zaloge glikogena znižajo (jetrni glikogen je izčrpan, mišični pa verjetno tudi ni na najvišjem nivoju, še posebej, če uživate bolj malo ogljikovih hidratov), saj jih telo porablja za osnovno delovanje. Zbudite se torej v odličnem stanju za hujšanje s porabo maščob, saj je njihova poraba med jutranjo vadbo na tešče tudi do 200% višja kot v popoldanskem času, zato je tudi hujšanje učinkovitejše.

    Deli s prijatelji