Osnove za uspešno hujšanje

Deli s prijatelji

    Je hujšanje v bistvu res tako zahtevno? V bistvu da, ampak to je odvisno od posameznika do posameznika, kako hujšanje ali pa dieto dojema in sprejema. Potrebno je razumeti, da je hrana osnovna življenjska potreba. Brez hrane ni življenja, neustrezna prehrana oziroma dieta, ki jo uporabljamo za hujšanje, pa vodi hitreje do utrujenosti in zmanjševanja odpornosti organizma. Pri hujšem pomanjkanju hranil celo zbolimo za različnimi obolenji. Nasprotno pa preobilna prehrana povzroča debelost, ki je prav tako razlog za najrazličnejša obolenja. Skratka, nepravilna prehrana lahko povzroči kakovostno in količinsko podhranjenost ali prehranjenost, torej debelost, prav tako pa ne varuje človeka pred različnimi zunanjimi in notranjimi vzroki bolezni.

    Hujšanje z dieto

    Beseda dieta, ki jo lahko pojmujemo tudi kot hujšanje, v grščini pomeni »način življenja«. V prenesenem pomenu pa jo lahko razumemo tudi kot poseben predpisani način prehrane. Hujšanje brez dodatnega predpisanega načina življenja ni hujšanje v pravem pomenu besede. To se najbolje vidi v primeru, če človek s prekomerno težo hujša samo s shujševalno dieto brez ustreznega predpisanega življenjskega režima življenja, bo njegovo hujšanje počasneje ali pa se bo po končanem hujšanju kmalu spet zredil. Zdrav način življenja ima pomembnejšo vlogo pri hujšanju, kot pa dieta sama.

    Osnova za dietno hujšanje je zdrava, nizkokalorična hrana, vključena v ustrezni zdrav režim življenja. Osnovna življenjska hranila so beljakovine, maščobe, ogljikovi hidrati, vitamini, minerali in voda. Te snovi razdelimo v energetske in ne-energetske. Energetske snovi so ogljikovi hidrati, maščobe in beljakovine. Energijo človek potrebuje za osnovne življenjske potrebe, kot je dihanje in delovanje srce. Ne-energetske snovi pa so vitamini, minerali in voda, ki skupaj z energetskimi snovmi gradijo in varujejo organizem oziroma vplivajo na presnovne procese.

    Pomembno je jesti več manjših obrokov dnevno

    Za naše hujšanje mora hrana biti enakomerno porazdeljeno čez ves dan. Manjši in pogosti obroki so bolj zdravi, ker ne preobremenjujejo prebavil in presnove. Z takšnim načinom prehranjevanja je hujšanje lažje, prav tako pa bolje vzdržujemo telesno težo. Samo en obrok na dan redi hitreje, zato je pomembno, da enakomerno skozi ves dan porazdelimo posamezne hranilne snovi v celodnevnem obroku hrane. Neprimerno je na primer za zajtrk pojesti samo škrobna in sladkorna živila, za kosilo samo maščobna živila, za večerjo pa samo beljakovinska. Celodnevni obrok hrane je treba sestaviti iz čim bolj pestrih živil, ki jih enakomerno porazdelimo čez dan v 3-5 obrokov, obroke pa pojemo v 3-4 urnih presledkih.

    Ne pozabite na telesno aktivnost in zdrav življenjski slog

    Za hujšanje je tako na prvem mestu kakovostna in pestra prehrana, kateri ob strani stoji tudi telesna aktivnost. Redna vadba povečuje metabolizem v mirovanju, vsaka telesna aktivnost pa izboljša delovanje presnove, saj se kalorije ne porabljajo le med aktivnostjo, ampak tudi pozneje, saj je po telesnem naporu poraba kisika zaradi regeneracije organizma večja. Poleg pravilne prehrane pa je potrebno upoštevati tudi na spanje oziroma spanec, na kar veliko ljudi pogosto pozablja. Tako se ljudem, ki spijo štiri ure ali manj na noč, ogljikovi hidrati težje presnavljajo. Pri izčrpanosti pa telo tudi upočasni vsakodnevne funkcije, kar ima za posledico počasnejšo presnovo. Skratka, za uspešno hujšanje je torej potrebna kombinacija treh faktorjev: pravilna prehrana, telesna aktivnost in počitek.

    Deli s prijatelji